Home Spiritualiteit Zo maak je jezelf emotioneel los van die gebeurtenis uit het verleden waar je maar aan terug blijft denken

Zo maak je jezelf emotioneel los van die gebeurtenis uit het verleden waar je maar aan terug blijft denken

Door Gast auteur

In ons persoonlijke energieveld, het aura, dragen we energieën mee niet alleen van onszelf, maar ook van anderen. Volgens Alla Svirinskaya, energyhealer en expert op het gebied van aura’s, weten we niet genoeg over energetische hygiëne om goed voor ons aura te kunnen zorgen. In dit artikel krijg je een oefening uit het boek Aura-energie om energieën uit het verleden los te laten.

Denk je vaak na over wat er in het verleden is gebeurd? Ben je geneigd te blijven piekeren over de moeilijkheden die je zijn overkomen, in plaats van aan de goede dingen te denken? Het is heel belangrijk om pijn uit het verleden niet over de grenzen te laten komen van wat er nu gebeurt. Vroegere gebeurtenissen kunnen je enorm hebben gekwetst, maar het zijn spoken uit het verleden; ze zijn niet wat er nu gebeurt.

Vaak is blijven denken aan een gebeurtenis veel schadelijker dan die gebeurtenis zelf. Wrokgevoelens kunnen aan je ziel vreten, want ze tasten jouw energie aan, niet die van de persoon of gebeurtenis die je zo verafschuwt. Het is zoals Nelson Mandela zei: ‘Wrok is als zelf vergif drinken en hopen dat je vijanden eraan doodgaan’.

De afwisselende-neusgatademhaling uit de yoga is heel heilzaam in deze gevallen, want de energie van de ida, de meridiaan van het verleden, neemt erdoor af en die van de sushumna, de meridiaan van het nu, wordt erdoor versterkt. Je kunt ook de volgende meditatie proberen.

Laat je licht schijnen

Dit is een goede meditatie om jezelf mentaal en emotioneel los te maken van een traumatische of problematische situatie die je maar niet uit je hoofd kunt zetten. Kies een moment waarop je alleen bent en niet wordt gestoord. Schakel alle elektronische apparaten uit, zodat ze je niet kunnen afleiden.

Intentie: jezelf helpen bij het helen van je emotionele respons op een situatie uit het verleden.
• Ga prettig zitten, op een stoel of in je favoriete meditatiehouding. Haal drie keer diep adem en voel hoe je ontspant. Sluit je ogen.
• Stel je voor dat je in een theater zit en dat de traumatische of vervelende gebeurtenis op het podium wordt nagespeeld. Jij kijkt er vanuit de verduisterde zaal naar.
• Stel je nu voor dat de waarnemer in jou, die in de zaal zit, een zaklamp heeft. Houd die omhoog, zet hem aan en richt de lichtbundel op het podium. De zaklamp heeft zo’n helder licht dat het bijna verblindend is. Beschijn met dit licht een poosje alle kanten van de scène op het podium, totdat je emotioneel niet meer door de gebeurtenis verteerd wordt en op een natuurlijke manier overstapt naar een neutraal, afstandelijk standpunt – de positie van de waarnemer.
• Als je klaar bent, doe je de zaklamp weer uit en verlaat je het theater.
• Kom terug in je lichaam en wees weer aanwezig in de kamer.

Als je deze oefening hebt gedaan, kun je je nog steeds de moeilijke situatie herinneren, maar je hebt de emotionele inkleuring eruit gehaald, en dat is wat belangrijk is. De situatie zal steeds minder een energetische greep op je hebben.

Boekentip van de redactie: Aura-energie

aura-energieWil je leren welke energieën invloed hebben op je aura-energie? Ben je benieuwd naar hoe je goed voor jouw energetische veld kunt zorgen? Dit artikel is een fragment uit ‘Aura-energie’ van Alla Svirinskaya.

Bestel jouw exemplaar voor € 24,99 met gratis verzending bij onze betrouwbare webshop Boekenwereld.com

bestel nu

Laat een bericht achter