Home Bewustzijn Miracle Morning: 6 gewoontes om je leven succesvoller te maken – voor 8 uur ‘s ochtends

Miracle Morning: 6 gewoontes om je leven succesvoller te maken – voor 8 uur ‘s ochtends

Door Redactie

Hoe begint jouw dag meestal? Maak jij tijd om bij jezelf te komen en de optimale geestestoestand te creëren die je door de rest van de dag kan leiden? Doe je dit nog niet, maar wil je dit wel dan kun je nu gebruik maken van de methode: Miracle Morning. Met Miracle Morning heeft auteur Hal Elrod – zelf het levende bewijs dat deze methode werkt – mensen geholpen meer in het leven te bereiken. Tienduizenden mensen zijn er met behulp van dit boek al in geslaagd grote veranderingen in hun leven door te voeren. Deze methode hielp hen een succesvoller, rijker en bevredigender bestaan te leiden. Introduceer 6 simpele, nieuwe gewoontes in je leven: stilte creëren, affirmeren, visualiseren, bewegen, lezen en schrijven, en merk zelf het verschil. Elrod laat in deze praktische gids zien hoe iedereen aan de hand van deze zes nieuwe gewoontes in 30 dagen kan werken aan meer focus, positiviteit, regelmaat en bewustzijn. En dat allemaal voor 8 uur ‘s ochtends!

miracle morning

Miracle Morning: 6 gewoontes om je leven succesvoller te maken voor 8 uur ‘s ochtends

Zet je wekker een uur eerder en til jezelf én je succes naar een hoger plan:

Stap 1: Stilte (10 minuten)

Zit stil (eventueel biddend of mediterend) en concentreer je op je ademhaling. Laat je lichaam kalm worden en ontspan je geest.

Stap 2: Lezen (10 minuten)

Lees een paar bladzijden uit een boek. Doe daarmee een paar ideeën op die je die dag graag wilt toepassen. Je hebt maar één idee nodig om je leven te veranderen.

Stap 3: Affirmaties (10 minuten)

Schrijf een positieve zin op en neem die zo goed op in je hoofd dat je er echt in gaat geloven. Noteer wat je wilt bereiken, wie je wilt zijn en wat je wilt doen om je leven te veranderen.

Stap 4: Visualisatie (10 minuten)

Maak een visioenbord en gebruik dit als hulpmiddel voor visualisatie. Richt je aandacht op de beelden. Doe je ogen dicht en voel hoe het zou zijn als je het waar zou maken.

Stap 5: Dagboekschrijven (10 minuten)

Open een blanco notitieboek en schrijf op waar je dankbaar voor bent in je leven.

Stap 6: Beweging (10 minuten)

Doe een kleine work-out bestaande uit push-ups, sit-ups of yoga. Zorg voor een energieke start van de dag.

Moeite met vroeg opstaan? 4 tips

1. Maak voornemens voor je naar bed gaat. De eerste gedachte in de ochtend is meestal de laatste die je had voor je ging slapen, dus creëer alvast enthousiasme voor de volgende ochtend 2. Zet je wekker aan de andere kant van de kamer. Beweging wekt energie op 3. Poets je tanden en drink een vol glas water 4. Trek je sportkleren aan en verdien die ochtenddouche

Miracle Morning exclusief leesfragment

Ben je nieuwsgierig geworden naar Miracle Morning? Op Inspirerend Leven mag ik alvast een leesfragment met je delen:

#MiracleMorningChallenge

Ben jij er klaar voor om je leven naar een hoger plan te tillen? Doe dan mee aan de 30 dagen #MiracleMorningChallenge. Download hier het gratis startserpakket.

Leave a Comment