Home Recepten Groene smoothie: Chilled Greens

Groene smoothie: Chilled Greens

Door redacteur
groene smoothie

Groene smoothies zijn niet alleen lekker en gezond, maar ook mega hip! Zelf maken, kant en klaar kopen en zelfs op de menukaart te vinden. De groene smoothie was standaard mijn ontbijt tijdens mijn groene week, maar ook nu nog maak ik er minstens één keer in de week eentje. Groene smoothies geven je een fruit- en groenteboost vol vitamines, mineralen, vezels en gezonde vetten. Je krijgt er onder andere meer energie van, goed voor de darmen en zorgen voor een stralende huid.

Het Groene Smoothie Boek

Op de redactie hebben we twee boeken over groene smoothies en uit beiden mogen we een recept met je delen. Deze week het recept Chilled Greens uit Het Groene Smoothie Boek. Het Groene Smoothie Boek van Jennifer en Sven van Voedzaam & Snel is klein, handzaam en prettig geprijsd. Het bevat 30 recepten voor groene smoothies én als bonus 3 rode smoothierecepten. Met dit boekje kan het gewoon niet mislukken. In heldere taal wordt uitgelegd wat je nodig hebt, wat benodigde ingredienten zijn , bereidingswijzen en wat goede hoeveelheden zijn. De groene smoothies in het boek hebben allemaal grappige naam, zijn heel verrassend en  zitten barstensvol groene gezondheid. Kortom, alles wat je nodig hebt voor een gezondere jij!

Recept Chilled Greens

Dit recept is voor 2 personen

Dit heb je nodig:

  • 4 perssinaasappels
  • 1  banaan
  • 15 gram verse gember
  • 100 gram diepvriesspinazie
  • 100 gram diepvriesboerenkool

Zo maak je hem: Pers de sinaasappels uit, pel de banaan en breek hem doormidden. Schil vervolgens de gember. Stop deze ingrediënten samen met de spinazie en de boerenkool in de blender. Mix heel goed, totdat ook de bevroren spinazie en boerenkool helemaal vermalen zijn. Beeld: Photo by Brooke Lark on Unsplash

Leave a Comment