Home Gezondheid Een fit gezicht na je 40e? Ontgift je gezicht + gezichtsgymnastiek

Een fit gezicht na je 40e? Ontgift je gezicht + gezichtsgymnastiek

Door redacteur
gezicht

Er zijn niet alleen oefeningen om je lichaam gezond te houden, maar ook oefeningen die je helpen bij een fit gezicht. Je kunt de huid van je gezicht elastisch houden door middel van verschillende trucjes die vaak al eeuwen oud zijn. Hieronder delen we drie tips met je die je hierbij kunnen helpen.

Drie tips voor een fit gezicht

1: Gezichtsgymnastiek

 Pak een huidplooi tussen je duim en wijsvinger, trek er zachtjes aan en laat hem dan weer los. Bewerk zo een minuut lang je hele gezicht om je bloedsomloop te stimuleren en je gezicht wakker te maken. Knijp vervolgens je gezicht helemaal samen, houd dat drie tellen vast en laat dan langzaam los. Dit spant en ontspant vrijwel al je gezichtsspieren. Steek nu je tong uit en probeer zo het puntje van je neus te raken. Doe dit drie keer en kijk hoe ver je komt. Op deze manier train je de spieren onder je kin. Nadat je deze hebt getraind, kun je aan de slag met de spieren in je wangen en kin door je lippen gesloten te houden en je tanden te poetsen met je tong. Houd dit een minuut vol. Heb je dit allemaal gedaan? Dan zit je gezichtsgymnastiek erop!

2: Yoga voor je ogen

Kijk zo ver mogelijk omhoog en houd dat drie tellen vast. Doe vervolgens hetzelfde door omlaag en naar rechts en links te kijken. Kijk dan van boven naar beneden en van links naar rechts. Richt je ogen daarna op het puntje van je neus. Door deze oefeningen te doen verbeter je je gezichtsvermogen en stimuleer je je bloedsomloop.

3. Ontgift je gezicht (bij een onzuivere of vette huid)

 Maak een mengsel van een theelepel jojoba-olie of kokosolie met een druppel reinigende citroenolie en voer dan deze stappen uit:

  1. Breng het mengsel aan op je gezicht met brede, draaiende bewegingen over je voorhoofd via je wangen naar je neus en kin. Werk van binnen naar buiten en zorg ervoor dat je hele gezicht bedekt is met de olie.
  2. Maak dan kleine cirkels van onder je ogen tot de kin, rechtsom in horizontale lijnen naar de rand van je gezicht. Vier lijnen moeten voldoende zijn om het hele gebied tussen je ogen en kin te behandelen.
  3. Leg je handen op je wangen en maak rechtsom grote cirkels. Draai langzaam, maar stevig rond. Je traint zo de spieren van je wangen en kaak. Daarnaast werkt het onspannend.
  4. Leg je handen op je voorhoofd met je vingertoppen in het midden tegen elkaar. Strijk langzaam langs de rand van je gezicht tot aan je kin en door naar je hals. Doe dit drie keer. Op deze manier bevorder je je de afvoer van afvalstoffen uit je gezicht.

Boekentip: I’M Lijfboek

Dit is een fragment uit het I’M Lijfboek. In I’M Lijfboek, de opvolger van Te lijf, hebben Isa Hoes en Medina Schuurman alle belangrijke informatie over gezondheid, beweging, ontspanning en voeding voor je verzameld. Met ingrediënten die juist nu goed voor je zijn. Een leuk, praktisch en vooral mooi handboek voor alle vrouwen vanaf veertig!

 

 

Lees ook deze artikelen:

Leave a Comment