Home Geen categorie dag 7: Green Spirit

dag 7: Green Spirit

Door redacteur

Vandaag is de laatste dag van jouw Groene week. Nog één dag volhouden en dan is het de hoogste tijd voor andere kleuren in je voeding. En misschien ook een stukje vis of vlees of eindelijk die kop koffie. Maar zoals ik gisteren ook al schreef, is het nu ook een heel goed moment om je Green Spirit nog langer vol te houden. Wees bewust van wat je eet en drinkt. Wees niet te streng voor jezelf of juist te zorgeloos, maar zorg dat je in balans blijft. Jij weet het beste wat goed is voor jouw lijf en jij bent de enige die daarvoor kan zorgen. Its not easy being green, zingt Kermit, maar groen is ook de kleur van de lente, van belangrijkheid, groen kan zo groot zijn als een oceaan, zo hoog als een berg of zo groot als een boom. Green Spirit! Hieronder weer suggesties voor de maaltijden en snacks. En voor alle groenten en fruit die je gebruikt, geldt dat je ze goed wast en ongeschild gebruikt. Ontbijt: Een groot glas heet water met een uitgeperste limoen, en eventueel gember als je dat lekker vind. Een smoothie met daarin twee geschilde kiwi’s, een groene appel, wat sultana rozijnen, wat honing en eventueel een klein restje limoensap. Zijn je smoothies vrij dik, kun je er natuurlijk altijd water bij doen, dan drinkt het makkelijker. Tussendoor: Een in stukjes gesneden Granny Smith Lunch: Een kopje groene soep* en een salade van rucola, een klein gesneden halve avocado en een handje pistache nootjes, aangemaakt met wat olijfolie, zout en peper. * heb je niets meer in je vriezer, maak dan van een restje broccoli een soep. Voeg als je de broccoli glad gepureerd hebt een handje groene mungbonen en wat fijn gesneden prei toe en laat de soep zachtjes koken tot ze graag zijn. Dit duurt ongeveer 15 a 20 minuten  Echt een gezond soepje dat goed vult. Tussendoor: Een in reepjes gesneden groene paprika Diner: Maak van kort gekookte tuinbonen, sperziebonen en ontdooide erwtjes een lekkere salade. Maak de groenten aan met wat olijfolie, zout en peper. En als je er van houdt, kun je er ook een klein gesneden bosuitje bij doen of een handje klein gemaakte pistachenootjes. Maar ook een in kleine blokjes gesneden stuk komkommer er door is lekker of wat uitgelekte kappertjes. Green Spirit! Tussendoor: En mocht je ’s avonds nog trek hebben, eet dan lekker wat druifjes, of nog een Granny Smith appel in stukjes. Trek in iets hartigs, neem een handje groene olijven of wat pistachenootjes. Succes!

Leave a Comment