Home Gezondheid 7 tips voor een gezonder leven

7 tips voor een gezonder leven

Door Redactie
gezonder leven

Wil jij gezonder leven? Deze 7 simpele tips kosten je maar 5 minuten per dag en zorgen voor een instant happier en healthier life.

Tip 1: start de dag goed

Ook altijd aan het rennen en vliegen ’s ochtends vroeg, maar wil je wel graag gezond ontbijten? Maak je ontbijt dan de avond ervoor klaar. Ontbijtjes met havermout zoals overnight oats lenen zich hier prima voor. Superlekker en nog gezond ook.

Tip 2: neem je vitamines

Genoeg fruit en groenten eten is een vereiste om gezond te blijven en je fit te voelen. Helaas lukt dit niet altijd. Om toch voldoende vitamines binnen te krijgen, is het raadzaam om extra vitamines te slikken. Je kunt kiezen voor een multivitamine, maar ook specifieke vitamines slikken voor bijvoorbeeld meer energie (vitamine D) of een betere weerstand (vitamine C).

Tip 3: drink wat vaker een smoothie

Nu we het toch over vitamines hebben: een smoothie is een makkelijke en lekkere manier om aan je dagelijkse dosis vitamines te komen. Wil je je weerstand echt een boost geven? Voeg dan een handje spinazie toe aan je smoothie. Iets te bitter? Je voorkomt een bittere smaak door zoet fruit zoals mango en aardbei aan je groene smoothie toe te voegen.

Tip 4: neem een adempauze

De tip om even tot rust te komen op een drukke dag is door een adempauze in te lassen. Neem 5 minuten de tijd waarbij je je ogen sluit en je volledig concentreert op je ademhaling. Het is een makkelijke maar zeer effectieve manier om je humeur te verbeteren, stress te verminderen en meer energie te krijgen.

Tip 5: houd bij wat je eet

Experts roepen het al jaren: mensen die opschrijven wat ze op een dag eten, eten minder en gezonder. Simpelweg omdat je veel bewuster bezig bent met wat je allemaal in je mond stopt. Bovendien hoeft het helemaal niet veel tijd te kosten. Schrijf je dagelijkse voedselinname in een notitieboekje of download een speciale app waarin je precies kunt bijhouden wat en hoeveel je eet.

Tip 6: schrijf op waar je dankbaar voor bent

Elke avond opschrijven waar je die dag dankbaar voor bent geweest, helpt om je stressniveau te verlagen, zorgt voor een betere nachtrust en maakt je gelukkiger. Het kost je maar 5 minuten, maar zorgt voor een beter gevoel. Ook als je een rotdag hebt gehad.

Tip 7: doe lenigheidsoefeningen

Sporten doen de meesten van ons wel, maar lenigheidsoefeningen zijn wat minder bekend. Terwijl stretchen juist zo goed is voor je lichaam. Je voelt fitter en je hebt minder last van rugklachten en vastzittende spieren. Tip: doe je oefeningen terwijl je televisie kijkt.

Leave a Comment