Home Mindfulness 4 x tips om je lichaam in balans te houden

4 x tips om je lichaam in balans te houden

Door Gwendolyn Frijns

Als alleenstaande moeder met reuma weet ik hoe belangrijk zorgen voor mijn lichaam is. Maar leven met een klein budget en niet zomaar de deur uit kunnen rennen om te sporten maken het nogal een uitdaging om het lichaam in balans te houden.

1. The House of Yoga

Je zou voor €10 een abonnement op Netflix kunnen nemen, maar voor hetzelfde geld heb je toegang tot de video’s van The House of Yoga. Zo kun je elk moment van de dag kiezen waar, wanneer en met wie je een les wilt volgen! Je kunt een losse klas volgen van bijvoorbeeld Kino MacGregor, maar je kun er ook voor kiezen om een programma te volgen voor bijvoorbeeld beginners. The Yoga House heeft een schema gemaakt met daarin de volgorde en links naar video’s om rustig in jouw eigen thuisomgeving te oefenen en op te bouwen. Misschien is yoga nu een brug te ver voor je of heb je meer behoefte aan mediatie. Ook dan kun je kiezen voor losse mediatievideo’s van o.a. Tijn Touber of het volgen van het voorgestelde meditatieschema met links. Wil je het eerst 10 dagen proberen? Dat kan hier! 

2. Blogilates

Als je weinig tijd hebt en toch aan een sterk fundament wilt werken, is POP Pilates misschien iets voor jou. De altijd enthousiaste Cassey Ho van Blogilates heeft op haar Youtube kanaal een grote variëteit aan workouts met elk een eigen doel. Elke maand stelt ze een kalender samen met voor elke dag een reeks workout video’s om zo te werken naar een doel. Of het nu een sterke core is of dat je de split wilt kunnen zonder blessures: op haar Blogilates Youtube kanaal vind je alles terug!

3. Inspiratie op Instagram

De wondere wereld van Instagram bàrst van de korte filmpjes met intervaltrainingen die je op momenten kunt doen dat het jou uitkomt. Zelf volg ik Tanya Poppett waar ik enorm veel inspiratie opdoe voor oefeningen die ik precies kan doen als mijn zoon even slaapt of wanneer hij door de kamer kruipt en graag met mama mee sport. Alle oefeningen zijn simpel en aan te passen op jouw niveau en je hebt er geen speciale spullen voor nodig. Wanneer je toch een beetje wilt investeren en toegang wilt hebben tot een app vol oefeningen, workouts en timers, dan kun je ervoor kiezen om een train app te kopen waarbij je in de app zelf een abonnement af kunt sluiten.

4. Ga naar buiten!

Het is zo makkelijk om alles even snel dit of dat te doen, binnen te blijven of de auto te pakken. Maar neem eens lekker de tijd om de hond uit te laten, loop eens een keer een andere route naar huis, neem de kinderen mee naar het bos of plan een natuurwandeling of fietstocht. En als je dan een extra goed gevoel wilt krijgen, kun je de Runkeeper App downloaden waarin je jouw bewegingsactiviteit kunt opslaan. Zo maak ik van mijn dagelijkse wandelingetjes een fijn bewegingsmoment!

Tip: als je de Pocket track functie aanzet, houdt hij zonder dat je de app aan hoeft te zetten jouw wandelingen bij. Zo blijk ik met mijn wekelijkse klusjes best wat kilometers af te leggen!

Extra tip: Als je bij de Menzis zit, kun je Runkeeper koppelen aan Mijn Menzis en met elke wandeling of fietstocht punten sparen. En die punten kun je inruilen in de webshop en dat was maar wat handig toen ik nieuwe handdoeken nodig had!

1 comment

Avatar
Ceb 26 juli 2019 - 13:06

Beautiful website, informative content, learn a lot today.

Reply

Leave a Comment